A vásárlás menete
Weboldalunk katalógusként működik. Mivel termékkínálatunk nagy része egyéni kérésre készül, ezért mindenképpen szükségünk van a pontos egyeztetésre a választott termékkel kapcsolatban.
Miután megtekintette és kiválasztotta az Önnek tetsző terméket, lehetősége van az adott termékkel kapcsolatban pontosabb információkat kérni a termékoldalon található ajánlatkérő gomb segítségével. Ezután kollégáink rövidesen felkeresik Önt telefonon vagy emailben a részletek megbeszélése céljából, majd rögzítik rendelését.
Ezen kívül természetesen lehetősége van személyesen is megtekinteni termékeinket és meggyőződhet azok minőségéről. Várjuk szeretettel Pesti úti üzletünkben, ahol kérésére személyes tanácsadással is segítünk a döntésben.
Fizetési lehetőségek
Amennyiben a telefonos vagy az emailben történő egyeztetés során véglegesíti rendelését, lehetőség van az vételár banki utalással történő kiegyenlítésére, illetve az áru kiszállítására. Az áru jellegéből adódóan az áruérték kifizetése, de legalább 50% előleg befizetése szükséges a rendelés véglegesítéséhez.
Személyes vásárlás során üzletünkben készpénzben vagy bankkártyával is fizethet.
Garancia
Ha Ön vásárol egy terméket, és az hibás, nem úgy néz ki vagy nem úgy működik, ahogy azt megvételre hirdették, a kereskedőnek az uniós jog értelmében meg kell javíttatnia vagy ki kell cserélnie azt, illetve árengedményt kell adnia, esetleg az egész vételárat vissza kell térítenie.
Az interneten megrendelt, illetve a nem üzletben vásárolt (például telefonon vagy emailben rendelt) termékek és szolgáltatások esetében Önnek 14 napon belül joga van bármilyen okból, indoklás nélkül elállni a vásárlástól.
A következőkben ismertetjük, milyen feltételekkel lehet a szavatosságra hivatkozni, illetve a vásárlástól elállni:
Szavatosság: ha a vásárolt termék hibás
Ingyenes (jogszabály által előírt) kétéves szavatosság minden termék esetében
Az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok értelmében a fogyasztókat az Európai Unióban eladott termékek után legalább kétéves szavatossági idő illeti meg, méghozzá díjmentesen, akár interneten, akár boltban, akár postai megrendeléssel vásárolnak.
Ezt a kétéves garanciát minimumjogként írja elő az uniós szabályozás.
Ha az Ön által az Európai Unióban vásárolt termékek valamelyike hibás, nem úgy néz ki vagy nem úgy működik, ahogy azt megvételre kínálták, a kereskedőnek kötelessége azt ingyen megjavíttatni vagy kicserélni, vagy a termék vételárának egy részét vagy egészét Önnek visszafizetni.
Általános szabály, hogy csak akkor lehet a vételár részleges vagy teljes megtérítését kérni, ha a javításra, illetve a cserére nincs lehetőség.
Előfordulhat, hogy Ön nem jogosult vételár-visszatérítésre, ha jelentéktelen problémáról van szó.
Miként lehet érvényt szerezni a javíttatás, csere vagy vételár-visszatérítés jogának?
A kétéves szavatossági idő akkor veszi kezdetét, amikor Ön átveszi az árut.
- Ha az átvétel óta legfeljebb 6 hónap telt el, elég, ha Ön bemutatja a kereskedőnek, hogy a termék hibás vagy nem úgy néz ki, illetve nem úgy működik, ahogyan azt megvételre kínálták.
- 6 hónapon túl a legtöbb uniós országban a vevőnek bizonyítania kell, hogy a termék már az átvétel pillanatában hibás volt, például rámutatva arra, hogy a hiba a termék gyártásához használt anyagok rossz minőségéből adódott.
A kereskedő mindig köteles valamilyen megoldással szolgálni.
Az Európai Fogyasztói Központ segíteni tud, ha Önnek nem sikerül jogát érvényre juttatnia egy olyan termék kapcsán, amelyet egy másik uniós országban vásárolt, illetve egy másik uniós országból rendelt.
14 nap elállási és visszaküldési idő
Az Európai Unióban a vásárlóknak joguk van ahhoz, hogy 14 napon belül visszaküldjék a nem üzletben megrendelt árucikkeket, és visszakapják a teljes vételárat. A visszaküldés oka bármi lehet – akár az is, hogy a vásárló egyszerűen meggondolta magát.
Felhívjuk figyelmét, hogy a 14 napos gondolkodási idő azonban nem vonatkozik többek között az egyedi megrendelésre készült, egyértelműen a vevő egyedi igényeinek megfelelően előállított termékekre – pl. méretre szabott áruk;
Ha Ön az üzletben vásárol, az uniós jog értelmében Önt nem illeti meg az árucsere vagy árvisszatérítés joga, hacsak az áru nem hibás.
Hogyan lehet lemondani a megrendelést?
A 14 napos gondolkodási idő a megrendelt áruk átvételétől veszi kezdetét. Ha a kéthetes időszak utolsó napja munkaszüneti napra esik, a gondolkodási idő az ezt követő munkanapon jár le.
Önnek tájékoztatnia kell a kereskedőt arról a döntéséről, hogy eláll a vásárlástól. Nem elég csak az árut visszajuttatni a feladónak.
Miután Ön értesítette a kereskedőt a döntéséről, 14 napja van az áru visszaküldésére.
A kereskedőt tájékoztathatja e-mail üzenetben, de a visszaküldéssel egyszerre is, például postai úton visszaküldi a terméket, és ahhoz írásos nyilatkozatot mellékel.
A szabályok szerint a kereskedőnek a vásárlástól való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számítva 14 napon belül vissza kell térítenie az áru vételárát, feltéve hogy az áru vagy a visszaküldést igazoló bizonylat hozzá megérkezett.
Ha Ön szállítási költséget is fizetett a vásárláskor, a kereskedőnek a vételáron felül azt is meg kell térítenie. Ha viszont Ön nem szokványos postai kézbesítést (hanem pl. gyorsfutár-szolgáltatást) kért, a kereskedő felszámolhatja annak többletköltségét.
Tájékoztatjuk, hogy visszaküldés esetén az ezzel járó költséget Önnek kell fizetnie.
Nagyméretű áruk esetében a kereskedőnek a visszaküldés költségének legalább a becsült összegét közölnie kell Önnel.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.